Kupno samochodu
* Stan blacharski samochodu. Jak sprawdzić czy samochód jest bezwypadkowy. Najlepszym narzędziem do oceny stanu nadwozia jest miernik grubości lakieru. Miernik pozwoli wykryć kolejne warstwy lakieru czy szpachlę, dając nam informację o naprawach blacharsko – lakierniczych w tych miejscach. Szczególną uwagę należy zwrócić na progi spód drzwi i wlew paliwa. Przyjrzyj się poszczególnym elementom auta pod kątem dopasowania oraz oceń symetrię auta – niesymetryczne ułożenie elementów świadczy o naprawach i dużym uszkodzeniu samochodu. * Sprawdź czy nie ma wycieków oleju świadczących o znacznej eksploatacji samochodu. Nadzwyczaj czysty silnik również może być niepokojący. W ten sposób sprzedawcy ukrywają zły stan techniczny silnika. * Zwróć uwagę na stan bieżnika opon. Niesymetrycznie starty bieżnik może świadczyć o problemach z geometrią zawieszenia, co jest często spotykane w powypadkowych samochodach. Proszę pamiętać, że niezachowana geometria samochodu zagraża naszemu bezpieczeństwu podczas jazdy !!! Warto również dokonać pomiaru głębokość bieżnika – jeśli ma mnie niż 2 mm to opony są do wymiany. Jazda na takich oponach również zagraża naszemu bezpieczeństwu!!! * Sprawdź pracę silnika: – silnik na „luzie” powinien pracować na niskich obrotach i równomiernie – po kilku sekundach od uruchomienia wszystkie kontrolki powinny się wyłączyć – przed uruchomieniem silnika zalecane jest sprawdzenie, czy jest on zimny. – warto sprawdzić czy nie ma przedmuchów odkręcamy korek wlewu oleju przy włączonym silniku. Jeśli z tych miejsc mocno dymi to silnik może wymagać poważnych napraw. Nagrzany silnik przed oglądaniem może świadczyć o problemach z zapłonem lub słabym akumulatorze. * Sprawdź stan podłogi samochodu – podnosząc okładzinę w bagażniku. Niewykonane przez producenta spawy i złącza świadczą o tym, że auto jest powypadkowe.
* W bezwypadkowych samochodach – oznaczenia producenta i roczniku na wszystkich szybach powinny być te same. Jeśli są z różnymi datami i od różnych producentów mogą wskazywać na powypadkową przeszłość pojazdu.
* Przebieg roczny auta – to przeciętnie 25-40 tys. km. Dziesięcioletnie auto z przebiegiem 150 – 180 tys. km. już może dać nam do myślenia. Uczciwy przebieg sprowadzanego samochodu z zagranicy w tym wieku to ok. 300 – 400 tys. km.
* Weryfikacja auta w serwisie po numerze VIN. W bazie serwisowej można sprawdzić kiedy i przy jakich przebiegach dokonano napraw i przeglądów * Najbardziej podatne na korozję są progi , spód auta i okolice wlewu paliwa. Te miejsca należy dokładnie obejrzeć . * Spawy i widoczne niedokładne łączenia na podłużnicach świadczą o poważnej kolizji. |